Thursday, September 10, 2009

Indias!


Mumbai, India, 10. september kell 01:00 ja peale:

Mumbai. Sain kiirelt esimese sahmaka niisket ja umbset õhku. Mmmm. Raske tundus. Nagu ikka. Läheb keeruliseks mul, kes ma palavas olemist ei armasta.

Midagi erilist veel kogenud polegi. Üllatavalt rahulik ja reserveeritud. Ehk seepärast, et on öö. Kuus kutti paigaldavad mu kõrval siin samas ühte check-in automaati – tööpuudust ilmselgelt ei saagi tekkida!

Üht imestan küll. Võimatult paljud vanemad inimesed istusid lennukilt tulles ratastooli. Mine sa tea, kas põhjendatult või siis kergendasid jalavaeva ja kasutasid piletihinda täie eest.

Hiljem 10. septembri hommikul:

Lend Mumbai-Hyderabad suurepärane: vürtsikas saiake hommikusöögiks päikesetõusu saatel. Ilus!

(neile, kel mure või huvi – Tallinn-Amsterdam-Mumbai-Hyderabad lennud läksid kenasti ja korralikult. Ainsana tooksingi välja Directori tasuta ajakirja Estonian Airi pardal ning veidralt ebameeldiva teeninduse Nortwest Airlines`i poolt. Indiasse jõudes mõned paberitäitmised, aga ei midagi pikka ja keerulist. Veel pole kohalikud mind teadmatusest ja külalislahkusest valesse suunda juhatanud.)

4 comments:

  1. Mina mäletan küll lauset tollis "Estonia - is this a country?". Muide, kinnita mu mälestusi, et Indial on omapärane lõhn.

    ReplyDelete
  2. Tollis-piiril-passikontrollis läks minul väga libedalt. Ja kiirelt ka kusjuures. Ei tundnu end küll euroopa siseneva turistina seagripi ajal. Pidin ausate silmadega tõmbama ringi ümber "No" lehel, mis küsis, kas mul on seagripp või vastavad sümptomid.

    Lõhn on siin tõesti omapärane. Ma nimetaks seda seguks kuumusest, niiskusest, heitgaasidest, prügist, higist, kohati väljaheidetest ja tänaval müüdavast (riknenud) toidust. Samas tuli kasuks taas mõne aasta tagune Nigeerias käik, kus valitses sarnane aroom. Eile tänaval ühe koha peal läks süda muidugi peaaegu pahaks - lehkav kala, väljaheited ja võibolla mõni hingeheitnud loomake...

    Marko

    ReplyDelete
  3. Kõik, kes me Eesti rasket masu elu rabame elada, kadestame su esimesi India maitse, lõhna ja muid elamusi :). Huvitav oleks näha inimesi, kes ei pea muretsema järgmise kodulaenu makse pärast.Tõenäolisel ma tunneksin Indias häbi, et olen siin mugavas Eestis mõelnud, et elu on ehk natuke raske...
    Huvitav kui suur on keskmise hindu ökoloogiline jalajälg võrreldes eestlase omaga. Ma olen mõelnud, et selline tohutu rahvamass on maakerale koormaks. Aga kui mõelda palju see keskmine hindu maakera ressursse kasutab, polegi vist see olukord nii hull. Teinekord võtan ehk poes nelipaki asemel 3 õlut. Saiving the planet...

    PS Nägin eile Eurospordist uudist Berliini MM'l naiste 800 m võitja kohta. Nüüd on suured teadlased lõpuks avastanud, et ta on interseksuaal, mida iganes see ka ei tähendaks. Ja nad ikka ei tea, mida taga peale hakata. Eks on ka need uue maailma mured suured :)

    ReplyDelete
  4. Esiteks ma arvan, et kui nad midagi tõestada ei suuda, siis võiksid nad vaese sportlase rahule jätta. Aga no, rahvas vajab tsirkust ju.

    Ma ei oska ökoloogilise jalajälje kohta miskit öelda - lennutrasporti, mis ühe inimese jalajälje vast kõige enam mõjutab, suur enamus ju ei kasuta. Samas tänaval jalutades näen ma õhus seda meeletut heitgaaside hulka hõljumas - kahju hakkab nende inimeste kopsudest, muud (loodust vms) siin linnades enam hävitada ei ole. Ja üldiselt, need kellel on vett, elektrit ja muud ressurssi, mida kasutada, üritavad seda kohati säästlikult teha. Vähemalt meie kohalikud sõbrad siin paluvad ka meil säästlikud olla. Esimese hooga on vananenud mootorsõidukid vast peamised, mis maakera ressursse kütuse näol liigselt neelavad.

    ReplyDelete